Dublin - Pár tipů kam se jít najíst

by - července 18, 2017

Krásný den všem,


Pamatujete si na článek z dubna, kdy jsem psala  o místech v Dublinu, které by byl hřích nenavštívit? Tak od té doby jsem měla v plánu sepsat pár tipů na moje nejoblíbenější restaurace/kavárny/ dobroty. No, trvalo to "jenom" tři měsíce, ovšem lepší pozdě, něž nikdy.
A tak jdeme na to. A víte, že když jde o jídlo, tak to bude dlouhý. Tak to vezmeme pěkně popořádku.




Snídaně je základ

Víte co jí Irové nejčastěji na snídani? Breakfest Roll, což je sice šílená prasárna, ale taky fakt dobrota. Dejte si tam  saussage, bacon, hasbrown a white pudink k tomu brown sauce nebo kečup a fakt si pošmáknete . Vyjde vás  to cca od 3-5 euro a udělají vám ho téměř v každém malém obchodě, kde mají vlastní deli. Za mě můžu doporučit určitě Euro spar u University DCU. Sice je to   kus z centra, ale pokud se vydáte do Botanic National Garden , tak už to tak daleko není.

A nebo si zajděte pro koblihy do Lídlu. Za pár kaček spousta muziky ♥

Na sváču

Máte hlad,  málo času a low budget? Zajděte si do Deals,  je to na způsob našich obchodů  vše za 39. Mají tam lednice se sendviči za 1,5 euro a ten s tunákem, je úplně nejlepší! A taky mají spoustu sladkosti a brambůrek, ale ne vždycky je všechno levnější než v normálním supermarketu, ale Brumíci třeba jo!

Kam si zajít na oběd/večeři

Toto Ristorante Italiano

Pokud bych si měla vybrat jen jednu restauraci, do které bych mohla do konce života chodit, bylo by to rozhodně Toto. Poprvé jsme si tam zašli na naše výročí na doporučení kamarádky a od té doby, jsme tam chodili téměř každý týden. Takže pokud milujete italskou kuchyni, tak neváhejte.
Jediné mínus je, že  slečna/paní, která tam občas obsluhuje je poněkud arogantní ( a hlavně  vypadá jak dvojče mojí děsně protivné  ex šéfky! ), ale  pak si řeknete, že to jídlo a jste tam zase!

Za sebe můžu doporučit Minestrone a Gnocci alla Sorrentina a za mou drahou polovičku Pollo all Diavola a Controfilleto al Pepe Verde . Navíc mají přes obědy každý den stejné  menu a za polévku/bagetku, těstoviny/pizza/ kuře a pití zaplatíte jen 12 euro. Což je na centrum Dublinu super cena.

Restauraci najdete  v centru asi 3 minuty  chůze od Spiru  ( který se nachází uprostřed hlavní ulice O'connel street ) na Talbot Street




10 Thousand

Máte rádi restaurace All you can eat?? Já teda jo  a  vlastně neznám nikoho, kdo ne.  Na tuhle čínskou restauraci jsme narazili díky Lise ( prakticky jako na téměř všechno, co  zmiňuji! ) a za 7 euro se tam nacpete tak, že se potom nemůžete ani hnout. Mají tam toho na výběr spoustu, že nebudete  věddět.  co ochutnat dřív. Akorát se občas stane, že mají tak plno, že musíte na stůl počkat, ale  obsluha je tam vážně příjemná! A víte jaký já mám vztah k Číňanům po roce soužití!

Eddie Rocket' s

Víte, bez čeho se v Dublinu neobejdete? Bez kocoviny. A co je na kocovinu nejlepší, No přece burger!

Eddie Rocket's je irský řetězec, který nabízí typické americké jídlo, takže burgery, milkshaky a další prasárny. Ovšem ty burgery stojí za to. Musím se přiznat, že  v samotných restauracích jsem nikdy nejedla, ale dělají roznášku, takže jsme si vždycky lebedili v posteli a ládovali se.
A nejlepší burger je ten s ananasem!

Jen tak posedět

Il Fornaio Enoteca

Pokud si chcete dát jen něco malého na zub, nebo  sklenku vína či Aperol  tak doporučuji tuhle kouzelnou kavárnu. Je teda sice hodně malá, ale  za to má úžasnou atmosféru a vynikající jídlo. Navíc když se konečně udělá  i hezky, můžete si  na chvilku posedět i venku.

My tam nejradši chodili na tenhle platter a řeknu vím, že lepší sun blushed tomatoes  jsem nejedla! Navíc obsluha je moc milá a i když si objednáte pouze pití, tak vám vždycky donesou něco malého na zub.  A moje rumunsko/italská kámoška doporučuje ať  u nich ochutnáte canolli, což je tradiční italský dezert.

Kavárnu najdete na na Liffey Street Lower, která je hned vedle Ha'penny Bridge.


Na dortíky a všelijaké dobroty


Máte rádi tarty? Já je naprosto miluju a v  Marc&Spencer  mají jedny z mých nejoblíbenějších. Za cca 5 euro  máte v krabičce dva a věřte, že na nacpání břicha to úplně stačí ♥


U dezertů a dortíků ještě zůstaneme. V  prvním patře obchodního  domu Jarvis je malý stánek s dorty  a mají tam nejlepší Black Forest, takže směle do toho. Akorát tedy  neberou karty, takže mějte nachystané drobné.

Jarvis je propojená s Marc&Spencer, takže to můžete vzít při jednom, protože dortíků není nikdy dost.  Najdete je na Henry Street, což je i hlavní nákupní ulice. A znáte to, po nakupování vyhládne :)

Keoghs Café 

Jednou jsme s kamarádkou Yuko vyrazili na kafe a našli tuhle skvělou kavárnu, která má výborné dorty a muffiny. Bohužel jsem hned ten den zapomněla název a v jaké z miliony uliček vlastně byla, že mi trvalo další 4 měsíce, než jsem ji našla znovu a kdykoliv jsme vyrazili ven a
já ostatním  o té kavárně vykládala, tak se mi  smáli, že jsem si ji musela určitě vymyslet. Nevymyslela!

 Pokud si tam zajdete, tak doporučuji třešňový nebo jablkový koláč, tart  a nebo muffiny (navíc jsou fakt obrovské, takže vám zbude ještě na svačinu )

Kavárna se nachází na Trinity Street,  kousek od Trinity Collage a a Saint Stephens Green parku. Takže kdyby se vám nechtělo sedět v kavárně, není nic jednoduššího než si vzít dortík sebou a rozplácnout se na trávníku:)

Bohužel jsem v počítači nenašla žádnou fotku, tak tady je aspoň video z jejich webu.

A na závěr? Dublin  rozhodně stojí za návštěv! A mě je jasný, že v prosinci prasknu, protože budu muset dohnat  tu  roční ztrátu!:)

You May Also Like

4 komentářů

  1. V Dublinu jsem ještě nebyla, ale je to tam prý opravdu krásné ! Doufám, že ti tam bylo krááásně !

    OdpovědětVymazat
  2. Oh nenenenenenene, tohle mě zabije! Všechno to vypadá tak úúúúúžasně! Hlavně to Toto, tam bych si hned zašla, mňam! A kdybych tam náhodou potkala tu servírku, tak bych na ni asi nejradši ihned vyplázla jazyk hahaha :) A tarty, o těch mi ani nemluv nebo si budu muset ještě dneska asi zajít do cukrárny :/ :D

    OdpovědětVymazat
  3. Si říkám, proč mám mokrej flek na triku..slintám jak čuník! Noky bych hned zkusila, miluju je :)

    OdpovědětVymazat
  4. V Dublinu jsem sice někdy nebyla, ale po tomhle článku se tam asi budu muset zajet podívat a hlavně všechno ochutnat :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Instagram