Dublin - 5 míst, které stojí za to vidět

by - dubna 01, 2017

Krásné ráno všem,

Protože jsem vás v poslední době zahrnovala jen fotkami ze Zélandu a  občas je potřeba změna, tak  jsem si říkala, že bych se zase mohla podívat na fotky z Irska a sepsala jsme pro vás několik tipů na místa v Dublinu, které by byl hřích nenavštívit!:)



Howth

Je přístavní " městečko/vesnička " která se nachází na předměstí Dublinu.
Za mě rozhodně jedno z nekrásnějších míst, které v Dublinu najdete. Můžete se jen tak projít podél přístavu, udělat si piknik na trávníku, nebo  vylézt nahoru na kopec a kochat se, nebo  se aspoň snažit popadnou dech :))
Howth patří mezí ty lepší a bezpečnější části Dublinu ( tedy Dublin už to není, ale  víme jak to myslím ) . Můžete tu vidět spoustu krásných rezidencí a domů obehnaných vysokými ploty alá Beverly Hills, podél  hlavní ulice  najdete spoustu  seafoood restaurací, kaváren, obchůdků s věcmi, které absolutně nepotřebujete, ale  chcete je  a spoustu dalších.

Akorát tam tedy trochu fučí, trochu víc!:)

Jak se tam dostanete:
Přímo z centra můžete jet autobusem nebo vlakem (DART). Za sebe můžu říct, že je mnohem lepší jet vlakem, který jezdí každých 15-25 minut a  ani ne za půl hodiny budete na místě. Můžete jet  buď z Tara Station , což je malé nádraží pár minut od hlavní ulice, nebo z  Conolly Station, která je asi deset minut chůze od O'Connel Street, ale na rozdíl od Tara je mnohem méně přehledné a ani za dva roky jsem se tam nebyla schopná pořádně zorientovat:)) Zpáteční jízdenka je kolem 5 euro, ale pokud by jste měli v plánu využívat MHD více doporučuju si koupit  Leap Card ( většinou je prodávají v každé sámošce ) a  cestování vás vyjde mnohem levněji:)






Z filmu S Láskou, Rosie :)




National Botanic Garden, Glasnevin

Kdybych si měla vybrat jen jedno místo, které bych mohla v Dublinu navštívit byla by to právě Botanická zahrada v Glasnevinu. ne že bych byla  ten typ, co  je zapálený do zahradničení a všeho co s kytkami souvisí, ale naprosto miluju skleníky. A tam je ten nejlepší!
Celý park je obrovský a najdete tam opravdu všechno. Od  malých rybníčků, záhonů s květinami přes altánek obrostlý břečťanem až po zahradu s bylinkami. Nejlepší místo na  piknik ♥ A vstup je zdarma :)

A pokud jste jak já a máte rádi i hřbitovy, tak  rovnou z parku je vstup na Glasnevin Cemetary, které je největším  hřbitovem v Irsku a rozhodně stojí na  návštěvu:)

Jak se tam dostanete:
Z centra je to asi 45 minut pěšky a pokud je hezké počasí,  tak je o určitě lepší možnost než se potit v autobuse. Autobus jede přímo z Parnell Square a doveze vás tam asi za 10-15 minut, ale zase hodně záleží na provozu. Byli případy, kdy jsem tam jela i 40 minut.









St. Stephen Green

Další místo  jen tak na procházku nebo na piknik.  Park leží v centru na konci Grafton street a kdykoliv  se objeví sluníčko je v něm jako mávnutím proutku spousta lidí. A taky spousta racků. Jestli si pamatujete story jak jsem při focení  spadla do rybníčka, tak to bylo právě tady:) Hned vedle parku je nákupní centrum, které vypadá jak obří skleník. Vevnitř sice moc zajímavých obchodů nenajdete, ale rozhodně  stojí za to se dovnitř podívat, protože zevnitř vypadá ještě víc boží než z venku:)

Shopping center ♥










Temple Bar

A když potom všem piknikování a procházení dostanete žízeň tak zamiřte přímo do Temple Baru a zůstaňte tam až do zavíračky. O  Irech je známo, že se rádi baví. Tedy je známo že moc rádi pijí, ale že se rádi baví zní mnohem líp .
 Takže se vyfikněte a vyražte nasávat tu pravou atmosféru. Ať už  se půjdete jenom najíst,   poslechnout si živou hudbu a nebo jen tak na pivo, vždycky to stojí za to.  Krom barů i restaurací tam najdete  i spoustu malých obchůdků s  příšerně předraženými věcmi, ale stejně si je budete všechny chtít koupit:)

Minulý rok na Patrika :)





Trinity Collage

V kampusu školy najdete knihovnu, kde se natáčeli   záběry z  Harryho Pottera. Knihovna je vážně krásná, ale přiznám se, že mi to  knihovnu z filmů moc nepřipomínalo, ale i tak  to stojí za to. A kdyby vám bylo líto dávat peníze za vstupné, tak se jen projděte, pokochejte se, kupte si v místní sámošce/rychlém občerstvení pivo a sedněte si na trávník a užívejte:)








Budu ráda, když mi do komentářů napíšete jestli se vám článek líbil a jestli   máte  v plánu Dublin někdy navštívit, A případně pokud by se vám líbilo pokračování :)

You May Also Like

12 komentářů

  1. Krása! Moc ráda bych se podívala na všechna ta místa a s tvou úpravou fotek mě to láká ještě daleko více :)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Krása, krásné fotky a krásná místa :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  3. Článek se ti povedl, hezky si pospala ty místa a fotky mě odrovnaly, krásný místa, kouzelný :) Mně se moc líbí ta příroda, stavby, celková ta kultura tam. Taťkovi by se zase líbila ta botanická, je moc hezká :) Pokračování určitě ano, přestože nevím, jestli do Bublinu poletím. Ale i tak si články ráda přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dublin nepatří na mém seznamu nijak vysoko, spíš jako nutná zastávka před výletem do přírody, tak na den dva. Ale kdo ví, Londýn mě taky nikdy nelákal a jak se mi líbil :) Nejvíc by mě z fotek lákal ten park, to je krása!

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne fotky !! Britániu chcem navštíviť už veľmi dlho a mojimi favoritmi sú jednoznačne Škótsko a Írsko :)
    Caroline - Bloger roka 2017

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné tipy, kdybych někdy jela, určitě si je vyhledám. :)

    btw.: Pokud jsi posílala ten pohled ze Zélandu, tak hlásím, že se asi ztratil. :D Furt ke mě nic nedorazilo, holt Česká pošta. :D Ale kdyžtak si s tím nedělej těžkou hlavu, jen informuju. :)


    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tý´jo, zrovna pár dní zpátky jsem si říkala, že ti anpíšu a zeptám se, protože jsem v tu samou dobu posílala pohledů několik a z pěti dorazily jenom dva :-/ Tak to mě moc mrzí!

      Vymazat
  7. nádherné fotky! po tomto chcem určite Dublin raz navštíviť :) wow, pokračuj určite :)

    OdpovědětVymazat
  8. clanok je super, chcela by som Dublin niekedy navstivit, avsak neviem ked yto bude aktualne, asi tak skoro nie :(
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
  9. krásný článek a fotky! a musím říct, že se mi moc hodil, jelikož se do dublinu chystám :)

    OdpovědětVymazat
  10. Oh, to je krása! Dublin musím také jednou navštívit a všechny tyhle místa rozhodně taky, nedokázala bych se rozhodnout jen pro jedno :)

    OdpovědětVymazat

Instagram