Nový Zéland: Cape Reinga

by - února 11, 2017

Krásný večer všem,


Je to už pěkných pár měsíců, co jsme vyrazili na náš první výlet směr Northland, který aspoň podle mě patří k nejhezčím částem na severu a  protože mi jako obvykle všechno  až moc dlouho, tak ale nevadí.

Trochu ze zeměpisu
Cape Reinga (v maorštině Te Rerenga Wairu) a  se nachází na severu Severního ostrova   a je takovým předělem mezi Tasmánským mořem a Tichým oceánem. leží tak trochu "mimo civilizaci ", protože nejbližší maloměsto se nachází víc jak 100 kilometrů daleko.

 Když se to tak vezme, tak ona většina míst na Zélandu, jsou tak trochu mimo civilizaci. Doma  nám  připadá i 250 km  dálka  a  důvod vymlouvat se proč někam  nemůžeme jet. Za to  tady  můžete jet mezi " většími" městy i 500 kilometrů a po cestě potkáte 3 městečka, co jsou spíš jak malé vesnice a jednu benzínku. A to se vyplatí

A  z mytologie
Maourové věří, že  duše mrtvých putují do Cape Reinga  ke kořenům 800 let starého Pohutava tree, kde se ohlédnou ke Three Kings Islands, kterým má být jejich posledním pohledem na zemi a poté odkud sestoupí do podsvětí  do jejich původní tradiční vlasti  Hawaiki.

Musím říct, že mě nikdy podobné mytologické věci nebrali, ale tady se ke  všem váže něco a je super dozvídat se jak tu kdysi žili a čemu věřili. Jen kdyby se všechny ty jejich jména dali normálně vyslovit.

Ale už dost řečí a pojďte se podívat na fotky.














Maják byl postavený v roce 1941 a až do roku roku se 1987 se o něj staral strážce majáku.





Kira Ora , Gabi

You May Also Like

5 komentářů

  1. Ty fotky jsou kouzelné! ♥
    A celkově mě zaujal i ten článek, mytologie... Čím dál tím víc se chci na sever podívat.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to naprosto kouzelně, hlavně ta fotka s majákem v dálce :) přijde mi, že Zéland je tak romantický! Nebo to aspoň umíš vyfotit tak, aby to tak vypadalo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten maják, ten maják, ten maják! Já jsem se asi zamilovala ♥

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Instagram