Helios 40-2 85mm F/1.5 a jeho bokeh

by - února 17, 2017

Krásný den všem,

Je to už  víc než dva roky zpátky, co jsem  poprvé viděla fotky focené Heliosem a úplně jsem se do něj zamilovala. Mluvila jsem o něm měsíce, ale pořád si říkala, že ho přece zase až tak nepotřebuji a když už jsem si řekla, že teda jo tak se objevila jiná věc, do které jsem musela chtě nechtě investovat a měla jsme zase smůlu.

Ale  před pár týdny jsem  konečně přestala řešit jak bych měla syslit peníze a udělala jsem si radost. A tadáá. Objednávala jsem si ho z ruské stránky rugift.com a měla dost obavy jestli vůbec dorazí.  Víc než týden si ho přeposílali po  Rusku, pak na nějakou dobu zmizel z povrchu zemského a  jednoho krásného dne, se mi objevil papír ve schránce, že mám na poště balík. To bylo radosti!



Je to krasavec o tom žádná. Navíc je to Rus, takže pořádnej týpek, co toho hodně vydrží.  Tedy mlátit o zem jsem sním nezkoušela, ale hlavu by někomu rozbil bez problémů! Manipulace  s ním byla v prvních chvílích docela zábavná, ale nakonec  jsou z nás kámoši. Jen ostření jde trochu z tuha, ale  věřím, že za chvilku už mi to ani nepřijde. A ten bokeh! ♥




Rozhodla jsem se udělat pár fotek nejprve s Heliosem ( Helios 40-2 85mm F/1.5 - ) a pro porovnání i se Samyangem  ( Samyang 85mm F/1,4 ). A tady můžete vidět rozdíl.  Jsou lidé kterým tenhle " kruhový bokeh" vadí, ale já jsem se do něj zamilovala hned jak jsem ho uviděla poprvé.♥

Helios  nepatří mezi nejostřejší objektivy a při jeho váze se vám kolikrát i začnou při dlouhém ostření klepat ruce, což při manuálním ostření moc nepomáhá  a  vzhledem k ceně to může  spoustu lidí odradit, ale podle mě se mu to dá odpustit:)










A na závěr jeden rychlý portrét. O víkendu mě čeká jedno focení, takže doufám, že všechno vyjde a já vám budu moc ukázat i pořádné portréty:)


Budu ráda, když mi do komentářů dáte vědět, jestli se vám tenhle bokeh líbí, nebo už je to na vás moc:)


Mějte se krásně a nebojte se manuálních objektivů, G.



You May Also Like

9 komentářů

  1. Teda, mě se z toho trochu až točí hlava. :D Ale asi je to o zvyku, asi bych tomu dokázala dát šanci, vypadá to dost zajímavě!!

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  2. Líbí se mi to moc, miluju tento typ fotek :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevypadá to vůbec špatně, spíš naopak. Není to tedy něco, co by mě oslovilo tak silně, jako tebe, ale i tak se mi to líbí :) tak ať slouží co nejlépe :)

    OdpovědětVymazat
  4. Fotky jsou krásné a bokeh boží!
    Doufam, že se k manuálním objektivům taky jednou prokoušu.

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
  5. Ooo, z té série přírody je ta předposlední nejlepší. ♥
    Každopádně na mě už je to asi moc, mám pocit, že se mi z toho točí oči :D, trošku mi to tu přírodu "víří", ale přece jen to svoje kouzlo má a hlavně - díky tomu získáš i na větší originalitě, člověk si spíš řekne, že to jsou fotky od tebe. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju heliosy a vůbec všechny staré manuální objektivy. Každý má něco do sebe! :-) Na mém blogu plánuji také přidávat fotky vyfocené mou sbírkou starých skel :-)
    www.kralicimama.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Na kytičkách se mi ten bokeh strašně líbí, ale u té poslední fotky moc ne. Spíše právě u detailnějších záběrů, kde se s tím dá krásně kouzlit. Ale důležité je, že ty z něj máš radost!

    OdpovědětVymazat
  8. Když jsem ještě pracovala ve Fotolabu, tak hodně zákazníků se vracelo ke sklům Helios - a výsledky byly opravdu vidět. Super článek!



    INKA – lifestyle, focení, líčení, krása, DIY a novinky

    OdpovědětVymazat

Instagram