Photo Report - Rome, Day 1

by - června 08, 2016

Krásný den všem,

Mám takovou poněkud přešlou náladu  a tak jsem si říkala, že bych si ji mohla zlepšit fotkami z Říma a rovnou je ukázat i vám.

Drahouš mluvil  o Římě už  hodně dlouho a tak jsme si řekli, že si ho nadělíme jako dárek našemu výročí. Ať taky vyrazíme trochu za tou historií a nesedíme jako blumy doma. A rozhodně jsme neudělali chybu!
Řím byl stoprocentně jedno z nejkrásnějších měst, které jsem měla možnost vidět ( vím, že to říkám  skoro o všech, ale přeci nemůžu za to, že se mi všude líbí :D).



A protože mám  fotek asi milion, tak jsem se je rozhodla rozdělit do několik článků, aby jste nebyli úplně zahlcení. A jdeme na to.

V Římě jsme strávili 4 dny. Přiletěli v neděli ráno a  odlétali v sobotu večer. Přiznám se, že  letiště Ciampiano mi připadalo trochu jak  autobusové nádraží v naší horní dolní. Ale jako správní tataři jsme stejně měli problém najít odpovídající zastávku autobusu, který nás měl  odvézt na Terminy, Hlavně když nás  někdo poslal na jinou zastávku, kde jsme vesele stáli asi 45 minut a během toho  kolem nás projeli "naše" dva autobusy. Ale to by jsme nebyli my. Tohle se nám děje  všude. Asi karma.

Nakonec jsme se úspěšně dostali z bodu A do bodu B a šli hledat ubytování ( neboli bod C ). Potom, co jsme se dvakrát vydali špatným směrem, se nám potřetí zadařilo. Ono by to taky bylo dost smutný, když možnosti byly jen čtyři.

Bydleli jsme v části Lepanto, kterou můžu jenom doporučit. Všechno bylo blízko a když bylo přeci jen něco dál, tak se dalo všude dojet metrem. Naší hostitelkou byla moc milá Italka, která  ale neuměla ani slovo anglicky a vždycky když na nás spustila italsky tak jsme stáli jak dvě paka a čučeli. Drahouš k tomu občas ještě přidal kejvání, aby asi nevypadal jak úplný trotl a já si pak naivně myslela, že ji fakt  rozumí. No  samozřejmě nerozuměl:D. Vyfasovali jsme od ní mapu, asi milion rad, který  jsme nepobrali, ale snaha se cení. A mohli jsme vyrazit za dobrodružstvím.







 Piazza di Spagna, kde  najde Španělské schody a Fontana della Barcaccia ( od Berniniho ). Bohužel byly schody kvůli rekonstrukci uzavřené, což mě trochu mrzelo, ale tak třeba příště.


Zlato pooď, musíme si udělat fotku  mapy. bez té by to nešlo!


 Španělské schody






Kdykoliv jsem Fontanu di Trevi viděla v nějakém filmu hrozně se mi líbila  a strašně jsem se těšila až ji uvidím na vlastní oči. A nezklamala.  Za mě určitě nejkrásnější fontán v Římě a nebýt těch davů, tak by to bylo úplně ideální.



Zmrzlina, zmrzlina a zase jenom zmrzlina! Jedna z mých nejoblíbenějších kombinace jahodová s čokoládovou!










Drahouš byl pro změnu  nadšený z Pantheonu, do kterého jsme se ale  nestihli první den podívat, protože jsme dorazili asi 10 minut po zavíračce. Smolaři.


Fontana dei Quattro Fiumi ( Fontána čtyř řek ), kterou najdete na Piazza Navona










Budu ráda, když mi do komentářů napíšete, jestli jste v Římě byli a co se vám tam nejvíc líbilo. nebo pokud se teprve chystáte,  na co se těšíte nejvíc?:)
Gabi


You May Also Like

8 komentářů

  1. Krasny fotky, uz dlouho tam chci taky, v Italii jsem byla nekolikrat, ale v Rime nikdy))

    OdpovědětVymazat
  2. O Ríme som počula, že nie je veľmi pekný - ale tvoje fotky ma presvedčili v opak! Krása a super edit - tíško závidím - v Taliansku som ešte nebola, no toto leto by som rada išla pozrieť Florenciu, tak uvidíme, čo to vydá. Teším sa na pokračovanie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je rozhodně jeden z největších blábolů. Jako v každém městě jsou tu čtvrti, které nevypadají hezky a je lepší se jim vyhnout:) Ale Co jsem měla možnost vidět tak je to tam kouzelné :)

      Vymazat
  3. Prenádherné fotky! :) Dúfam, že sa tam tiež niekedy dostanem! :) A s tou hostiteľkou to musela byť vážne sranda :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já Řím znám jen z dějin umění (kvanta a kvanta holých faktů) a z filmu s Hilary Duff (Italské prázdniny?). Je to krásné město a jednou bych se tam také ráda podívala. I když Paříš má pořád ještě přednost. A napřed musím na Nový Zéland. Teprve pak můžu v klidu umřít.
    Zatím to ale vypadá, že pojedeme na vandr na nějaku zříceninu, protože nemám peníze nazbyt ani na cestu vlakem do Brna :D :D ale zas si bydlíme, no :D všude je něco a já si určitě nechci stěžovat.
    A můžu se zeptat? Nosila jsi s sebou všude svůj foťák? Z fotek soudím že asi, jen přemýšlím, že se asi dost pronese (soudím z vlastní zkušenosti) a docela mě zajímá, jestli ses o něj nebála. Já mám pořád strach, že mi ho někdo rozbije, když do mě nedopatřením strčí (protože nenápadně ukrást něco tak těžkého je asi mnohem složitější).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od té doby, co jsme viděla Italské prázdniny s Hilary jsem hrozn chtěla vidět Fontanu di Trevi :D
      A náhodou i vandr je super. Já už se hrozně těším do Česka, jak si tam budeme vesele celý měsíc výletovat, i když pár let bych nad tím ohrnula šňupák:D

      Jj, nosila jsem ho pořád sebou a protože jsem děsně nerozhodná tak k tomu ještě dva další obejktivy, plus ještě polaroid, takže to byl docela náklad, ale střídali jsme se s přítelem ( i když furt ofrňov!:D ) a dalo se. Já kdykoliv si sebou foták nevezmu tak jsem pak vidím tolik krásnejch věcí, co chci vyfotit, že mě to akorát naštve a radši ho všude tahám sebou .)

      Vymazat
  5. Moc krásné fotky! Jak na ně koukám, hned bych se vrátila! Řím byl jeden z mých snů a to město je krásné, všude na člověka dýchá historie, tolik umění.. ale je pravda, že je prostě špinavý. Bydleli jsme hned vedle Termini a když jsme vyrazili od nádraží "nahoru", ne k centru, tak to byl trochu šok. Je škoda, že si ho sami Italové neváží, protože ty hory odpadků fakt nejsou jen po turistech a přistěhovalcích. Ale po Římě jsme jeli do Neapole a to je teda ještě milionkrát horší, takže vlastně v pohodě :D Fontana di Trevi rozhodně patří i k mým nejoblíbenějším místům, byli jsme u ní hned třikrát, i když teda večer ty davy už byly hrozné. Moc se mi líbila i návštěva tržiště (ne Campo de' Fiori, ale méně turisticky profláklého) a co bylo v 36 stupňových dnech bezva je pitná voda na každém rohu!

    OdpovědětVymazat