Měla by sis šetřit...

by - května 30, 2015

Hrozně často kolem sebe poslouchám, jak bych neměla utrácet, ale měla si šetřit.  A já se ptám proč?
Proč se dřít v práci a potom z toho absolutně nic nemít. Šetřit si peníze a nevědět na co a když už přijde ta chvíle, že víte co by jste si přáli, ale najednou je vám líto dát tolik peněz naráz. Co z toho pak člověk má?

Nikdy jsem nebyla ten typ, co by uměl šetřit a niž by věděl na co. Vždycky jsem si udělala radost i když jsme věděla , že bych neměla. Ať už za knížku, oblečení, kosmetiku nebo třeba jen jídlo. A ano, pak se sice dostavili   výčitky svědomí, ale vždycky jsem si to uměla  sama pro sebe obhájit.

Proč vlastně ten článek píšu? Protože mě hrozně zajímá jak to máte vy, protože já mám nakupování prostě jako relax. kdykoliv mám špatnou náladu, tak se stačí jít obejít pár obchodů (  na výlohy, jako  paní Věrka z Výměny manželek ) a  pokud si něco vyberu, tak je svět hned růžovější. Jo asi jsem povrchní.

A čím bych si chtěla v nejbližší době udělat radost já?



A teď pár otázek na vás.

Utrácíte, nebo si radši šetříte na horší časy?Do čeho nejvíc " investujete" ?A používáte věty typu, to jsem si koupila za odměnu, nebo to jsem si koupila abych zahnala smutek?:))A čím jste si v poslední době udělali radost?





You May Also Like

9 komentářů

  1. Utrácím, moc nešetřím. A investuju... do techniky, do kosmetiky a do dobrého jídla. Nakupuju za odměnu, abych si udělala radost nebo abych zahnala smutek. Už mám sestavený list věcí, jaké si koupím za kterou splněnou zkoušku, co mě čekají. :-) Ale co jsem vynechala, fakt nesnáším nakupování oblečení. Nic mi nikdy nesedí tak, jak bych si představovala, neumím koupené kousky správně kombinovat... ale jenom na sobě, když vybírám outfit někomu jinému, tak to docela zvládám i mě to baví. Nechápu to. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u oblečení to mám jen tehdy, když vybírám kalhoty. U toho by mě fakt ranila mrtvice a vždycky mám chuť v kabince bulet jak ty džíny vypadají příšerně :)) A oblékání ostaních mě taky baví!!.)

      Vymazat
  2. Já to mám taky tak, ráda si dopřeju, když na to mám a šetřímspíš krátkodobě na to, co si nemůžu dovolit z jédné výplaty, ale musí to chvilku počkat. Ale na druhou stranu jsem schopná ušetřit i něco bokem na budoucnost, jsem ráda malinko zajištěná. :)

    OdpovědětVymazat
  3. No, keďže ešte veľmi nezarábam, snažím sa neutrácať. Ale svoje výplaty z brigád miniem naozaj za krátky čas, snažím sa však s mierou. Samozrejme, výhovorky ako "to som si kúpila za skúšku" sú u mňa na bežnom poriadku :-D A najčastejšie investujem asi do jedla, keď už, tak si kúpim nejaké kvalitnejšie, aj keď to už nebýva za odmenu, ale skoro pravidelne. Na jedle veru šetriť neviem :-) A potom samozrejme do takých "maličkostí", čo nás ženy potešia, či už kozmetika, nejaké šperky alebo iné roztomilosti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím jídlem to mám podobně. Hrozne ráda se zajdu někam najít i když vím, že kdybych si uvařila doma tak dost ušetřím:D

      Vymazat
  4. No jsem na tom podobně a shodou náhod právě vypadá můj wishlist docela podobně))

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám takovou pomoc, jak se trochu usměrnit - pokud mám na účtu méně než 10 000, tak šetřím. Když mi přijde stýpko nebo výplata, koupím si všechno, co chci. Pokud díky tomu neklesnu pod těch deset tisíc. Říkám si, že je tam mám na autoškolu, ale spíš jsou na "co kdyby" věci. :)
    A nejvíc utrácím za knihy a oblečení a taky za šperky. Ráda si dělám radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem měla taky nějaký limit, ale už jsme to přestala řešit:D navíc jak je tu výplata každý týden, tak si vždycky najdu výmluvu:D

      Vymazat
  6. Já jsem takovej šetřivej typ, takže když si vydělám peníze, tak část si užiju a část si dám bokem nebo na spoření :)

    OdpovědětVymazat