Jak jsem byla v Paříži, část 1.

by - září 11, 2014

O prázdninách jsem se dostala i dál než jen  pár kiláků z naší horní dolní.
V polovině srpna jsem se měla možnost na pár dní podívat do Paříže.   Když jsem před x lety  odmaturovala, dostala jsem Paříž jako dárek, ale až teď po 4 letech se na ni konečně dostalo, což už nikdo ani nečekal:)

A teď k našemu výletu, po hororové cestě, kdy  jsme 7 hodin objížděli  ČR jsme nakonec vyjeli. Po 20 hodinách strávených v buse,byla celodenní prohlídka docela zážitek.

To by bylo pár slov na začátek a teď rovnou do Paříže.Hned po příjezdu nás autobus vyložil  u Palais de Chaillot, kde byl z terasy krásný výhled na Eiffelovku.

Palais de Chaillot se nachází na Placa de Trocadero- A moje nevalné znalosti z dějepisu  - v roce  1948 zde Valné schromáždění OSN  přijalo  Všeobecnou deklaraci lidských práv.




Jedna ze  zlatých soch, které  obklopují terasu.


Naší další zastávkou bylo náměstí Place de la Concorde ( náměstí Svornosti), které je největším náměstím v Paříži.  Uprostřed náměstí se nachází obelisk, který pochází z chrámu Luxoru v Egyptě a v 19. století  král Ludvík Filip dostal darem. Obelisk je také nejstarší stavbou v  Paříži.

Menší vsuvka a něco z historie:
Placa de la Concorde - náměstí bylo zbudováno původně na počest Ludvíka XV  a byla zde umístěna jeho socha, ale v průběhu Francouzské revoluce  bylo náměstí přejmenováno na Náměstí Revoluce a  socha  byla roztavena a byla zde umístěna gilotina. Popravili zde například Ludvíka  XVI a královnu Marii Antoianettu.  Název náměstí Svornosti dostalo až v roce 1830.


Od náměstí Svornosti  jsme se  dostali k  Arc de Triomphe du Carrousel .  Malý vítězný oblouk  stojí blízko Louvru a byl  postaven v letech 1807-1809 pro Napoleona jako pocta za vítězství u Slavkova. Paní průvodkyně by ze mě měla dozajista radost, že  si i něco pamatuji.


A hned potom následoval Louvre v kterém jsme bohužel nenavštívili. Měli jsme čas pouze 2 hodiny, což je směšně málo, takže jsme se šli radši projít po okolí.



Dalšé zastávka byla Fontaine des Innocents neboli Fontáta Neviňátek, která je na náměstí Joachim du Bellay a je nejstarší zachovanou kašnou v Paříži.


A to by bylo dneska vše, protože naší další zastávkou byl Notre Dame a z něho mám tolik fotek, že si vystačí na celý článek.  Teda záleží na tom, zda se vám budou  články v podobném duchu líbit :)

You May Also Like

4 komentářů

  1. Budem sa tešiť na ďalšie fotky, tieto sú super, hlavne prvá :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ach ach, Paríž Paríž :).
    vysnené mesto! tak veľmi ho túžim navštíviť!
    krásne fotky!!! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  3. V Paříži jsem byla několikrát a stejně mě to nikdy neomrzí! Krásný fotky Gábi.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě Paříž hrozně láká. Maturovala jsem z dějin umění a snad všechny směry mají s Paříží něco společného :-) Je to takové hezky romantické místo. Tvoje fotky mě navíc nalákaly ještě víc :D Zkusím to doma navrhnout, že bychom tam zajeli na víkend :D mám ale podezření, že to neprojde.

    OdpovědětVymazat